8 Mayıs 2012 Salı

BİLİRKİŞİYE ÖDENEN FAHİŞ ÜCRET KONUSUNA İLİŞKİN BİR SORU VE CEVAP

Bir meslektaşımdan gelen soruyu ve bizim tarafımızdan oluşturulan cevabı bilgilerinize sunmaktayız.

Soru
Açmış olduğum bir tespit dosyasında mahkeme 3 adet bilirkişi atadı. bilirkişi masrafı olarak da 1.200TL gibi yüksek bir miktar yatırdık. ve bu bilirkişiler de 6 aydan daha fazla bir sürede yarım sayfa bilirkişi raporu sundular. bu durumda ben de komisyon başkanlığına şikayet ettim. komisyon bana hukuk mahkemelerinde bilirkişileri hakimlerin seçmesinden dolayı bir yaptırım uygulanamayacağı şeklinde bir cevap verdi. ben şimdi bilirkişilere ödemiş olduğum ücretin iadesi için tazminat davası mı açacağım? bu davayı adli yargı da asliye hukuk mahkemesinde mi açacağım? cezai bir yaptırım olarak görevi ihmalden söz edebilir miyiz?


Cevap
HMK 285 ve 286 maddeleri "gerçeğe aykırı" bilirkişi raporu için tazminat davasına olanak vermektedir.Sizin açıklamanızda, gerçeğe aykırı rapordan söz edilmiyor. Sadece bilirkişi ücretinin fahiş olduğundan ve uzun sürede verildiğinden söz ediliyor. Ücreti takdir eden hakim olduğuna göre, bu konuda bilirkişiye karşı yapılacak bir şey olmaza gerek.Mahkemenin bu kararı için, kanun yolu aşamasında, karşı taraf vekalet ücretinde ve diğer yargılama giderlerinde olduğu gibi kanun yolu aşamasında itiraz yapılabilir bu nokta için bozma istenebilir diye düşünüyorum. Raporun geç hazırlanması konusunda, eğer bilirkişiyi kamu görevlisi sayarsanız, görevi savsaklama suçunu düşünebilirsiniz. Eğer saymaz iseniz, mahkeme süre vermiş ise, mahkeme emirlerine aykırılığı düşünebilirsiniz. Düşünüyorum ve düşünebilirsiniz diyorum çünkü elimde net bir bilgi yok. Eğer bir işlem yaparsanız ya da farklı bir şeye ulaşırsanız bizimle paylaşmanızdan ötürü mutlu olacağımızın bilinmesini isterim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder